STRONA GŁÓWNA   O NAS   KONTAKT
WWW.Bialogard.morsy.pl
Menu
Księga GoŚci
KONTAKT:
Białogardzki Klub Morsów
SOPEL
ul. Moniuszki 49
78-200 Białogard
e-mail: bialogard@morsy.pl
ZOSTAŃ MORSEM:
Morsuj z nami!
Zaczynamy od rozgrzewki.
Rozgrzewka jest najważniejsza. Jest ona wstępem do większego wysiłku , jest po to by rozruszać , rozciągnąć, zrelaksować mięśnie, ścięgna itp. Nie przemęczamy się podczas rozgrzewki - więc nie powinna być zbyt forsowna. Najlepiej gdy rozgrzewkę wykonujmy w dresach. W ekstremalnych warunkach , a w takich kąpią się morsy , dobrze jest podczas rozgrzewki być tak ubranym by nie zgrzać się i równocześnie zbyt szybko nie oziębiać ciała. Lekki dres , czapka, rękawiczki, buty. Gdy poczujemy się rozgrzani, rozciągnięci , że przybywa nam energii - wtedy rozbieramy się i krótki czas (wg własnego odczucia) aklimatyzujemy się z zewnętrzną temperaturą powietrza potem... hura!!! i do wody.
A teraz krótko o tym jak to wygląda u nas:)
· krótka rozgrzewka . · po rozgrzewce - wchodzimy do wody. · wejście powinno być zdecydowane . W przypadku zamarzniętej wody (kasza, kryształki lodu) nie wolno wchodzić do wody biegiem ani robić żadnych intensywnych ruchów-grozi pocięciem skóry. · wchodzimy do wody w czapce, butach i rękawicach neoprenowych z dobrą gumową podeszwą. Nie żebyśmy się bali zimna ale zabezpiecza to nas przed okaleczeniami podczas biegania po kamieniach i lodzie, w mroźne zimowe dni, kiedy nie mamy czucia w stopach. · w wodzie pływamy/skaczemy kilka minut w zależności od predyspozycji. Nie stoimy !!! Nie bijemy rekordów!!! Czujesz, że masz dość to wychodzisz. Nie szpanujemy przed znajomymi. · po wyjściu z wody, jeśli oczywiście nie przebywaliśmy w niej za krótko, powinniśmy nie czuć zimna ani wiatru, nawet podczas zamieci śnieżnej. Wówczas ponownie podejmujemy wysiłek przyspieszenia akcji serca ( sprint 200m, intensywne ćwiczenia, pajacyki itp. aż do zadyszki). Prawidłowa reakcja to odczuwanie szczypania tzw. pokrzywki na całym ciele. Kolor skóry powinien być różowy jak po natarciu się śniegiem. · mimo dumy z podjętego wyczynu i entuzjazmu widzów, powinniśmy się błyskawicznie ubrać, bo po 10 minutach nie zawiążecie ani sznurowadeł ani nie zapniecie guzika przy koszuli.:-) Najpierw ubieramy czapkę, wycieramy się do czerwoności i szybko ubieramy skarpety oraz pozostałe ciepłe rzeczy. · już ciepło ubrani, w rękawicach, możemy wypić gorącą herbatę z malinami (wcześniej zabraną z domu w termosie). · na zakończenie należy przebiec się krótko ale za to intensywnie.
A to musisz mieć
· kąpielówki · czepek · ręcznik · dobrze byłoby z czasem zaopatrzyć się w specjalne buty i rękawice z pianki neoprenowej · ciepły sportowy strój i buty do biegania po błocie, śniegu, lodzie · czapka, rękawice, · awaryjne skarpety i czapka do przebrania · termos z gorącą herbatą
s o p e l
admin: matias_20@tlen.pl Copyright by www.d4u.glt.pl